הדילמה הגדולה של כל הורה: מתי לעבור לטעימות מוצקים?

כבר בגיל 4 חודשים מתחילות הדילמות, מתי להתחיל לתת לתינוק מזון אחר שהוא לא תמ”ל או חלב אם. אבל איך באמת יודעים האם התינוק מוכן לכך, מה כדאי לתת לו, איך נדע האם הוא אלרגי ועוד מגוון שאלות שלא מרפות. אנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר בבלגן!

בואו נתחיל…

 

מתי מומלץ לתת לתינוק אוכל מוצק?

כמובן שחלב אם ותמ”ל לא יישארו לנצח, ובשלב מסוים הזאטוט יגלה את העולם הקולינרי וירצה גם. אם תשאלו את האימהות והסבתות שלכם, הן יגידו שכבר בגיל 4 חודשים אפשר לתת לתינוק לטעום אוכל מוצק, אך כיום על פי המלצות המומחים, לא מומלץ להתחיל לפני גיל 6 חודשים לתת אוכל מוצק, אלא טעימות בלבד שיאפשרו למערכת החיסונית להתמודד לאט לאט עם האוכל החדש. מובן שניתן להמשיך לשלב הנקה או תמ”ל.

כיצד נדע שהתינוק מוכן לשלב הטעימות?

יש מצבים שבגיל 4-5 חודשים התינוק כבר מוכן לטעימות. איך תוכלו לדעת? אם התינוק מנסה לגעת באוכל המוצע על השולחן, כלומר ההתנהגות שלו תהיה שונה כאשר הוא נמצא ליד אדם מבוגר שאוכל ואפילו יצביע עם האצבע. תוכלו לנסות לתת לו לטעום אוכל רך, במידה והוא מעביר את האוכל עם הלשון אחורה ובולע אותו, בשעה טובה – הוא בהחלט מוכן לאוכל מוצק!

כמובן שאם ניסיתם לתת לתינוק אוכל רך והוא  פולט אותו החוצה, או מסרב לנסות, ייתכן שמערכת הבליעה שלו עדיין לא בשלה ומומלץ להמתין עד גיל 6 חודשים. במידה והתינוק בן 6 חודשים ועדיין מסרב, אל תתייאשו, נסו שוב בעוד כמה ימים, או נסו לגוון את המאכלים ולהתחיל עם מזון מתקתק כמו בטטה. כמובן שתמיד ניתן להתייעץ עם האחות בטיפת חלב.

יאללה, מתחילים… מה לתת לקטנטנים?

כמובן שקציצות בשר ומאכלים כבדים יאלצו להמתין מעט, אבל בהחלט אפשר להתחיל עם מאכלים המועשרים בברזל כמו דייסות ודגנים המוגדרים כמזון לתינוקות. ישנם סוגים רבים של דייסות המותאמות לגילאי 4-6 חודשים, נסו אותם תחילה.

בשלב הבא, אפשר לעבור לירקות ופירות, אך כדאי להתחיל עם מאכלים מתוקים מעט כמו בטטה, תפוח ובהדרגה לשלב גם בשר בקר, עוף, דגים, קטניות ועוד. בכל מקרה, מומלץ לנסות בכל פעם מזון אחר, כך לבחון תגובות אלרגיות של התינוק במידה ויש.

עברתם לאוכל מוצק? זה הזמן להכיר את בייבי שף

הכנת אוכל מוצק לוקחת זמן רב, הבישול, הטחינה, הקירור ועוד… אבל כל אלה נחסכים ממכם עם בייבי שף – מכשיר מהפכני להכנת אוכל מוצק לתינוקות במהירות שיא. בזכות הטכנולוגיה הייחודית שלו, בייבי שף מאדה, מפשיר, טוחן וגם מחמם את האוכל עבור התינוק. והכי חשוב – הוא שומר על כל הוויטמינים והערכים התזונתיים של המזון.

במילים אחרות, תוכלו להכניס למכשיר אוכל גולמי או קפוא (ירקות, פירות ואוכל בשרי), והבייבי שף עושה את כל הפעולות עד לקבלת אוכל המוכן לאכילה במרקם סמיך.

 

רוצים לדעת יותר על הטכנולוגיה המהפכנית של  בייבי שף? לחצו כאן >>>  

נהנתם? שתפו עם חברים

כתבו תגובה

®Burabi

Burabi הופכים את ההורות לחוויה
עם מגוון מוצרי האכלה חכמים לתינוקות

בורבי ברשתות החברתיות

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

לקוחות ממליצים

₪2100 או ₪175/חודש למשך 12 חודשים.

שירות לקוחות

חיישני משקל

אשר בודקים את המשקל של הפורמולה כדי שתקבלו את היחס המושלם בין מים לאבקה. כך, תקבלו את אותו הבקבוק בדיוק בכל פעם מחדש.

חיישני מיכל המים

אשר מוודאים שהבייבי בר לא יעבוד כאשר אין מספיק מים להכנת הבקבוק וכי מיכל המים מורכב כראוי.

חיישן בקבוקים

הבייבי בר™ לא יפעל כאשר לא הנחתם בקבוק על מגש הבקבוקים וימנע הפעלה מיותרת ובזבוז פורמולה לחינם.

חיישני טמפרטורה

אשר דואגים שטמפרטורת המים תהיה מדוייקת לפני ערבובם עם הפורמולה. החיישנים מוודאים שהבקבוק שתקבלו יהיו בדיוק בטמפרטורה שיצרן הפורמולה שלכם המליץ עליה.

חיישן מיכל הערבוב

אשר דואג כי הרכבתם כמו שצריך את תעלת הערבוב. הבייבי בר™ לא יפעל כאשר התעלה לא מוכנסת כראוי וימנע הכנה שגויה של פורמולה.

חיישני מיכל האבקה

חיישני מיכל האבקה – אשר מוודאים כי הכנסתם את מיכל האבקה בדיוק כמו שצריך וכי המיכל סגור ומוכן לפעולה. הבייבי בר™ לא יפעל כאשר המיכל לא ממוקם כמו שצריך על מנת למנוע הכנה לא מדוייקת של פורמולה.