טיפים להרגעת כאבי בטן ואי נוחות אצל תינוקות

כאבי בטן נפוצים מאוד בכל שכבת גיל, אך לכל קבוצת גיל יש סיבות משתנות ודרכי טיפול ייעודיים. לעיתים הכאב דורש התערבות רפואית, אולם במקרה של גזים לדוגמה, הלב נכמר כאשר התינוק בוכה ללא הפסקה, אך לרוב ההורים יכולים לסייע בדרכים מגוונות כדי להקל עליהם, במיוחד בחודשים הראשונים לחיים וכאשר מדובר בתופעה המוכרת קוליק.

כאבי בטן אצל תינוקות מגיל 0-4 חודשים

תופעת קוליק (גזים) מוכרת היטב בגילאי אפס ועד 4 חודשים. היא נפוצה בקרב 20% מהתינוקות ומאופיינת באי שקט, קיפול הרגליים לבטן, בטן קשה, בכי נורא וקושי בהרגעת התינוק. תופעה זו נפוצה לרוב בשעת הצהריים והערב ולרוב נמשכת כמה שעות וחולפת.

עם זאת, ישנם כאבי בטן נוספים בגילאים אלה כמו עצירות, כאבים שאינם קשורים לבטן וכו’. הסיבות לתופעת הקוליק וכאבי בטן אצל תינוקות, לרוב אינן ידועות ומוגדרות כחידה מדעית, ולכן אין להן טיפול מוגדר ברפואה הקונבנציונלית, אלה דרכי טיפול מגוונים להרגעה מהרפואה המשלימה או שינויים הקשורים לתזונה של התינוק במקרה של תמ”ל, או שינויי תזונה אצל האם במקרה של תינוק יונק.

כיצד נזהה קוליק?

את הקוליק נוכל לזהות על ידי “חוק השלוש”, כמובן במידה שאין לתינוק בעיות רפואיות אחרות המעידות על בכי בלתי פוסק. חוק השלוש אומר שהתינוק סובל מכאבים לפחות שלוש שעות, מעל שלושה ימים ולאורך שלושה שבועות לפחות. מובן שאין זה מדע מדויק, אך במידה ואלה מתקיימים, סביר להניח שהוא סובל מקוליק.

אנו ההורים יכולים להקל עליהם בכמה דרכים יצירתיות על מנת להרגיעם, ובעיקר להרגיע אותנו ההורים הנמצאים חסרי אונים מול גוש מתיקות שאינו מפסיק לבכות.

הדרכים להקל על כאבי הבטן:

  • השכבת התינוק הפוך כאשר בטנו על אמת היד או על הירך.
  • קיפול רגלי התינוק לכיוון הבטן (מסייע לשחרר גזים).
  • עיסוי הגב התחתון של התינוק.
  • אמבטיה עם מים חמימים ועיסוי הבטן.
  • כרית חמה עטופה במגבת על הבטן.
  • הקפדה על הוצאת אוויר בזמן האכלת התינוק.
  • השמעת מוזיקה מרגיעה ויצירת חלל נעים.
  • תנוחת המנשא מבד במנח ישר וערסול מקלה מאוד.


הקשר של התזונה לגזים

מחקרים מראים שכ-10% ממקרי הגזים אצל תינוקות מושפעים דווקא מהתזונה שלהם, בפרט אצל תינוקות יונקים, הרי התזונה מושפעת ממזונה של האם. מומלץ לאם מניקה להוריד מהתפריט מאכלים הידועים בתור יוצרי גזים לדוגמה קטניות כמו חומוס, מוצרי חלב, ירקות מסוימים כמו ברוקולי וכרוב וכך הלאה. אין ספק שהשינוי מסייע מאוד, כדאי להקפיד.

 

#להימנע מהאכלת יתר

עוד טיפ הקשור לתזונה הוא האכלת יתר אצל תינוקות שיכולה להחמיר את כאבי הגזים. באופן טבעי, כאשר התינוק בוכה יש להורים נטייה להאכיל אותו, והתינוק אוכל, אך אין זה נכון ויש להימנע מכך. במידה והתינוק אכל את הכמות המספקת הרגילה שלו, אין צורך להוסיף עוד.

 

#הקפדה על תהליך הכנת התמ”ל 

חשוב מאוד להקפיד להכין את התמ”ל בדיוק על פי הוראות היצרן כלומר מבחינת כמויות מים/אבקה והטמפרטורה המדויקת הנדרשת על ידי היצרן. חשוב להבין שטמפרטורה לא נכונה עשויה ‘להרוג’ את הוויטמינים ומינראליים של התמ”ל, כמו גם טעויות שונים שהורים מבצעים במהלך ההכנה.

זו הסיבה שכיום הורים עוברים לבייבי בר, המכין את התמ”ל בדיוק לפי הוראות היצרן מבחינת טמפרטורת המים והיחס בין האבקה למים. בייבי בר מוכח מדעית על כך שהוא שומר על ערכי התמ”ל, וכך מסייע בהפחת גזים וכאבי בטן אצל תינוקות.

מעבר להפחתת כאבי בטן וגזים, בייבי בר מעניק חופש ויתרונות יוצאי דופן להורים כמו הכנה מהירה בלחיצת כפתור, הבקבוק מוכן תוך כמה שניות בטמפרטורה המדויקת, תמיכה בכל סוגי הפורמולות, הכל נעשה אוטומטי דרך אפליקציה חכמה בקיצור, חוויית ההורות משתנה.

רוצים לשמוע יותר על הבייבי בר? 

לחצו כאן >>> 

נהנתם? שתפו עם חברים

כתבו תגובה

®Burabi

Burabi הופכים את ההורות לחוויה
עם מגוון מוצרי האכלה חכמים לתינוקות

בורבי ברשתות החברתיות

פוסטים אחרונים

עקבו אחרינו

לקוחות ממליצים

₪2100 או ₪175/חודש למשך 12 חודשים.

שירות לקוחות

חיישני משקל

אשר בודקים את המשקל של הפורמולה כדי שתקבלו את היחס המושלם בין מים לאבקה. כך, תקבלו את אותו הבקבוק בדיוק בכל פעם מחדש.

חיישני מיכל המים

אשר מוודאים שהבייבי בר לא יעבוד כאשר אין מספיק מים להכנת הבקבוק וכי מיכל המים מורכב כראוי.

חיישן בקבוקים

הבייבי בר™ לא יפעל כאשר לא הנחתם בקבוק על מגש הבקבוקים וימנע הפעלה מיותרת ובזבוז פורמולה לחינם.

חיישני טמפרטורה

אשר דואגים שטמפרטורת המים תהיה מדוייקת לפני ערבובם עם הפורמולה. החיישנים מוודאים שהבקבוק שתקבלו יהיו בדיוק בטמפרטורה שיצרן הפורמולה שלכם המליץ עליה.

חיישן מיכל הערבוב

אשר דואג כי הרכבתם כמו שצריך את תעלת הערבוב. הבייבי בר™ לא יפעל כאשר התעלה לא מוכנסת כראוי וימנע הכנה שגויה של פורמולה.

חיישני מיכל האבקה

חיישני מיכל האבקה – אשר מוודאים כי הכנסתם את מיכל האבקה בדיוק כמו שצריך וכי המיכל סגור ומוכן לפעולה. הבייבי בר™ לא יפעל כאשר המיכל לא ממוקם כמו שצריך על מנת למנוע הכנה לא מדוייקת של פורמולה.